
Beroepsorganisatie
Als geregistreerd professional ben ik onlosmakelijk verbonden met de beroepsorganisatie, de ethische code en het leerlandschap van waaruit ik werk.
AGB
De AGB-code is een uniek codenummer van Nederlandse zorgaanbieders of zorgverleningsinstanties. De AGB-code is op grond van de WMG sinds 1 januari 2016 verplicht voor alle formele zorgverleners:
- De landelijke AGB-code van de praktijk is: 90-(0)17332.
- De landelijke AGB-code van de zorgverlener is: 90-038824.
ViV
Als therapeut ben ik aangesloten bij beroepsorganisatie V.i.V.; Vereniging Intergrale Vitaliteitskunde.
Een beroepsorganisatie voor Vitaliteitsprofessionals in de complementaire zorg.
Hiervoor gelden de volgende registratienummers:
- ViV registratienummer 1907462
RBCZ-T
Stichting RBCZ (Register Beroepsbeoefenaren Complementaire Zorg) is een overkoepelende organisatie die beroepsbeoefenaren van de complementaire geneeswijze (therapeuten en artsen op Hbo-niveau) certificeert en registreert. Door aansluiting ben ingeschreven bij het Tuchtrecht Register:
- RBCZ licentienummer 200254T
CAM
Ben ik aangesloten bij RBCZ, het tuchtrecht voor Complementaire zorg. Dit is verplicht sinds 1 januari 2017 volgens de Wkkgz (= Wet kwaliteit klachten en geschillen zorg). Dit leidt tot een Coöperatie CAM registratie met recht op een geschillencommissie:
- CAM registratienummer 6351
CIBG
Landelijk Register Zorgaanbieders / Ministerie van gezondheidzorg, welzijn en sport:
- Registernummer 000013331833
Ethische Commissie Phoenix
Als professional opgeleid aan Phoenix Opleidingen ben ik verbonden aan- en werk ik volgens de Ethische Code van Phoenix Opleidingen in Utrecht. De Ethische Code bevat uitgangspunten en richtlijnen in mijn professionele handelen. De Ethische Code is een voortvloeisel van de Ethische Commissie van Phoenix Opleidingen en heeft als doel het opstellen, publiceren en bewaken van de Ethische Code en het instellen en instand houden van een Klachtencommissie.
De ethische visie van Phoenix heeft een aantal kenmerken en uitgangspunten die wij tot in de vezel van het instituut leven en doorgeven. Deze visie gaat uit van de adagia ‘Alle leven is ontmoeting’ en ‘Het hart is zintuig van deelname’. Ontmoeten is reizen; samen reizen en apart reizen. In de ontmoeting tussen begeleider en cliënt zit een voortdurend wisselende dynamiek. De begeleider wordt in het contract met zijn cliënt aangesproken op flexibiliteit én congruentie. Daar waar we reizen moeten we onze controle los laten zodat zich kan tonen wat getoond wil worden. Juist dan is het van belang ons te kunnen verlaten op uitgangspunten die tegelijkertijd onderling samenhangend en cyclische, vertrekpunt, richting, bestemming en toetsingskader zijn. Voor Phoenix zijn deze uitgangspunten: autonomie, heelheid, identiteit, integratie en zingeving.
Klachten
Sinds 1 januari 2017 volgens de Wkkgz is het verplicht om als zorgverlener aangesloten te zijn bij o.a.. RBCZ-T, het tuchtrecht voor Complementaire zorg. Dit leidt tot een Coöperatie CAM-registratie met recht op een geschillencommissie.
- Klachten over je behandeling kun je in eerste instantie het beste met mijzelf bespreken. Mogelijk gaat het om iets waar we zelf heel goed vorm aan kunnen geven in een gesprek zodat het kan worden opgelost. Wanneer het ons niet lukt om de gerezen problemen rechtstreeks op te lossen, dan kun je de mogelijkheden overwegen die hieronder genoemd worden.
- We wenden ons tot de onafhankelijke klachtenfunctionaris en klachtencommissie van Phoenix opleidingen via klachtencommissie@phoenixopleidingen.nl. Vermeld bij je klacht duidelijk je naam, e-mailadres, naam en adres van de begeleider en waar de klacht over gaat. Voor het stappenplan; https://www.phoenixopleidingen.nl/media/hgeea0nb/2019-klachtenregeling-van-phoenix-opleidingen.pdf.
Het postadres is:
Phoenix Opleidingen
p/a Klachtencommissie
Raiffeisenlaan 26A
3571 TE Utrecht.
- Komen we hier niet uit wenden we ons tot https://vivnederland.nl/ via info@vivnederland.nl. De aangewezen contact persoon helpt de klacht te verhelderen en werkt ondersteunend op basis van een duidelijk protocollair stappenplan om tot een vergelijk te komen tussen ons.
- Bied dit geen oplossing voor jou en wil je de klacht laten behandelen door de CAM Geschillencommissie? De Geschillencommissie kijkt of de klacht ontvankelijk is; laat ruimte voor een schikking en doet waar gewenst een bindende uitspraak. Deze is leidend en start geen nieuw proces. De kosten van de gestarte procedure zijn voor eigen rekening.
Waarnemingsregeling
Barbara Benet Coaching & Therapie heeft een waarnemingsregeling in geval van langdurige afwezigheid van mij als coach en therapeut. Esther Cat therapeut van Praktijk voor Liefdestherapie in Rotterdam https://www.liefdestherapie.nl/ is aangesteld als waarnemend therapeut.